Nuffnang Ads

Thursday 20 October 2016

Kanser - Penawar dengan Asma ul Husna


Perkongsian fb: Ummi Rosmawati

Share status ini, kepada sahabat kita yg diberi ujian oleh Allah SWT

TEKNIK MENGELAK DARI PENYAKIT KANSER:

Penyakit Kanser adalah berpunca dari sel darah yang dijangkiti kuman kanser, kuman ini dicipta oleh ya khooliq yang maha pencipta dan dihidupkan oleh ya Muhyi, diberi daya mudarat oleh ya Dharru dan diberi daya mematikan oleh ya Mumit.

Hakikat sebenarnya Allah lah yang berkehendak menguat keimanan hambaNya dan menarik hambaNya yang jauh dariNya kembali dekat kepadaNya.

Oleh itu teknik untuk mengelak kanser adalah memastikan iman sentiasa kuat dan hati sentiasa dekat dengan Allah.

Amallah setiap hari amalan berikut:

Doa menguatkan iman:
1. Ya Allah ya Aziz ya Qowiy ya Matin ya Mukmin, perkasa, perkuat dan teguhkan imanku kepadaMu ya Allah, teguhkan imanku kepada KitabMu, teguhkan imanku kepada RasulMu, teguhkan imanku terhadap malaikatMu, teguhkan imanku terhadap akhiratMu, teguhkan imanku kepada qada' dan qadarMu.

Doa mohon dekat dengan Allah:
2. Allahumma Ya Fattah, bukalah hijab yang menghijab hatiku denganMu. Ya Quddus ya Jalil, sucikan kotoran dihatiku yang menyebabkan daku tidak dapat merasai kedekatan denganMu. Ya Qoreeb, masukkan rasa dalam hatiku yang Engkau dekat lebih dekat dari urat leherku. Ya Nuur, pancarilah cahaya makrifahMu dalam jiwaku agar daku nampak dengan matahatiku bahawa Engkau ya Hayyu ya Qoyyum hadir dalam hidupku mengurus jasadku, mendegupkan jantungku, mengalirkan darah dalam saliran darah, memproses makanan dan mengeluarkan najis dari tubuhku.

3. Doa untuk mohon kekal dalam kekuatan iman dan kedekatan dengan Allah:
Allahumma Ya Baaqi ya Mukmin yang maha kekal lagi memberi keimanan, kekalkan iman dalam hatiku, ya Baaqi ya Qoreeb, kekalkan daku dalam kedekatan denganMu.

#ZikirUntukKANSER

No comments:

Post a Comment